Lionheart: Kings' Crusade
Yapımcı: Neocore Games
Yayıncı: Paradox Entertainment
Türü: Strateji
Çoklu Oyuncu: Var
Platform: PC
Ön İnceleme
Total War'a rakip mi geliyor?
Üçüncü haçlı seferi,12. yüzyıl... Alman İmparatoru Friedrich Barbarossa, İngiliz Kralı Aslan Yürekli Richard ve Fransa Kralı II. Philip, kaybedilen Kudüs'ü tekrar ele geçirmek için bir araya gelir ve yeni bir haçlı seferi düzenler. Karşılarında ise Selahaddin Eyyubi ve orduları vardır. Muazzam bir savaş sonunda, kendi ordularının yaklaşık 2 katı olan Haçlıları, Selahaddin Eyyubi yenmeyi başarır ve unutulmayacak bir zafer kazanır. Üçüncü haçlı seferleri aslında pek de yabancı bir konu değil. Gerek lise tarih kitaplarından, gerekse “Cennetin Krallığı” gibi filmlerden tanıdık olduğumuz bir olay. Oyunumuz ise tam bu zamanı konu alan bir yapım. Üç yıllık zaman diliminde, yani 1189-1192 yılları arasında geçen Lionheart: King's Crusade, aynen o dönemi yansıtacak bir oyun olacağa benziyor.
Çiçeği burnunda yapımcı
Oyunun yapımcısından bahsetmek gerekirse Neocore Games pek de tanıdık bir firma sayılmaz. Daha önce bildiğim tek işleri King Arthur: Role Playing Wargame'ydi ve RTS-RPG harmanı sıkı bir oyundu. Böyle kaliteli işler yapmaya devam ederse ve Lionheart: King's Crusade ile başarısını pekiştirirse kısa sürede oyun sektöründe ilerleyeceklerini söyleyebiliriz. Dağıtımcı firma ise tanıdık bir isim olan Paradox Interactive.
Total War serilerini andıran, ama arasında derin farklılıklar barındıran Lionheart: King's Crusade bir RTS oyunu olmasının yanında bizlere RPG öğeleri de sunuyor. Tıpkı Total War serileri gibi dünya haritası üzerinden stratejilerimizi belirleyebileceğimiz oyunda Şam, Bağdat, Kudüs ve Kahire gibi şehirler sıcak noktaları oluşturuyor. Oyunun ismine ilk baktığımda tek taraflı bir oynanış sunduğunu zannetmiştim, ama her iki tarafı da yönetebiliyoruz, campaign modunda. İngiliz Kralı Aslan Yürekli Richard olup Kudüs'e saldırmak veya Selahaddin Eyyubi ile Kudüs'ü korumak... Bu tamamen sizin elinizde.
Ordular karşı karşıya
İki ordu arasında bir kıyaslama yapılınca pek de fazla fark gözükmüyor. Örneğin Richard'ın ordusunda rahipler varken, Selahaddin de bu üniteler rahip olarak karşımıza çıkıyor. Asıl büyük farklılık ise ordu üniteleri ve yapılarında. Haçlı ordularının birimleri daha ağır zırhlı ve yavaşken, Selahaddin'in ordusu daha hızlı, daha hafif zırhlı ve bölgenin avantajını daha iyi kullanan birimler olarak karşımıza çıkıyor. Haçlı ordusu ise yeri geldiğinde Papalık, Roma İmparatorluğu, Tapınak Şövalyeleri ile ittifak yaparak kendisine politik ve askeri alanda destek sağlayabilecek. Multiplayer modu ise oyunun “Domination” ve “Defender vs Attacker” olmak üzere ikiye ayrılmış, fakat maalesef co-op modu bulunmuyor campaign için. Ayrıca oyunda 15 farklı tarihi savaş da bulunuyor.
Oyunun RPG yönünün de olduğundan bahsetmiştim. Total War serisinden farklı kılan bir özellik ve uygulamada başarılı olunursa çok tutacaktır eminim. Bu özellikle birlikte askerlerimizi farklı zırhlar, silahlar ve iksirlerle donatabileceğiz. Savaşlarda kazanacağımız başarı bu geliştirilmiş askerlerle gelecektir. Ek olarak, birimlerimizin skill ve stat point'leri de olacak. Böylelikle askeri ünitelerimizi farklı yönlerde geliştirip yeni yetenekler kazandırabileceğiz. Bu durum da bize elbette savaş arenasında başarıyı getirecek ve kazandığımız savaşlarla birlikte tecrübe puanımız da artarak yeni geliştirmeler olarak bize geri dönecek. Bütün bunların yanında oyunun bir başka güzel RPG benzeri özelliği ise Captain yani Hero sistemi olacak. Birimlerin başına atadığımız bu Heroların farklı pasif ve aktif yetenekleri bulunuyor. Total War serilerinden de tanıdık olduğumuz borazan üflemesi örneğin... Sound of Courage adlı bu skill ile yakın askeri ünitelerin morali artacak ve daha iştahlı savaşacaklar! Ayrıca oyunda savaş alanındaki ganimet ve silahları bile toplayabileceğiz.
Ordu düzeni önemlidir
Bütün bina ve askeri ünite geliştirme işlemlerini stratejik harita üzerinden yapacağımız oyunda, görevler başlamadan önce ordumuzu istediğimiz gibi bir düzene oturtabileceğiz. Yani hava ve çevre şartlarına göre çeşitli formasyonlar vs. ayarlama imkanımız olacak. Lionheart: King's Crusade'de ayrıca 20'nin üzerinde farklı ünite var. Okçular, piyadeler, mızrakçılar ve dahası. Bütün bu ünitelerimizi de dediğim gibi savaşlardan kazandığımız tecrübe puanları ile geliştirebileceğiz. Ayrıca bazı şehir kuşatmalarında mancınık ve çeşitli kale kuşatma araçlarına ihtiyacımız olacak dolayısıyla mühendislik puanlarına da ihtiyacımız olacak.
Biraz da grafik ve diğer detaylara girelim. Çeşitli kamera açıları bulunan oyunda, kamerayı yaklaştırdıkça detaylar gerçekten göz kamaştırıcı. Ünitelerin poligon sayıları ve detayları çok iyi çizilmiş. Su efektleri, gökyüzü ve doğa muazzam gözüküyor. Bütün bunların yanında en güzel olan ise oyunun sistem gereksinimleri olacak. Günümüz ortalama bir ekran kartı ve sistemle çalıştırabileceğiniz Lionheart: King's Crusade'de patlama ve diğer silah efektleri de çok hoş gözüküyor. Dikkat ettiğim bir nokta ise askerlerin yüz modellemeleri oldu. Farklı yüz modelleri mevcut, ama yine de sayı fazla değil. Klon askerler görmek elbette hoş olmuyor.
Kısaca özetlersek iki farklı ülkeyle oynayabildiğimiz campaign moduyla, gerçekçi savaşları ve güzel grafikleriyle ve getirdiği farklılıklarla epik bir hikaye, epik bir oyun geliyor. Çıkış tarihi 17 Kasım 2010 olarak belirlenen Lionheart: King's Crusade kısacası yapılacak yeni geliştirmeleler de birlikte mükemmel bir oyun olacak gibi duruyor. Umarım yanılmayız ve savaşa doyarız.